Messi selangkah di hadapan pemain lain -- Martinez

Oleh Ammar Hakim 20 Oktober 2020 900
Messi selangkah di hadapan pemain lain -- Martinez
Lionel Messi adalah pemain terbaik dunia kerana dia 'sentiasa selangkah lebih maju berbanding pemain lain', menurut penyerang Inter, Lautaro Martinez. 

Martinez telah disebut-sebut untuk menyertai rakan senegaranya di Barcelona semasa jendela perpindahan, tetapi Catalans tidak dapat membuat perjanjian dengan Nerazzurri walaupun setelah Messi menamatkan percubaannya untuk meninggalkan Camp Nou. 

Namun, Messi dan Martinez telah bermain bersama untuk Argentina sejak membuat penampilan di pentas antarabangsa pada 2018. 

Pemain berusia 23 tahun itu mengatakan bahawa dia selalu berusaha untuk belajar daripada pemenang Ballon d'Or enam kali itu -- pemain yang didakwanya memahami bola sepak pada tahap yang berbeza dengan rakan sezamannya. 

"Saya lebih mengenali Leo sejak kami menjadi rakan sepasukan untuk pasukan kebangsaan Argentina dan bukannya ketika menentangnya," kata Martinez kepada UEFA.com. 

"Saya pernah mengatakannya sebelum ini dan akan mengatakannya lagi sekarang dan pada masa depan: Dia merupakan pemain Argentina, kebangsaan negara dan kami selalu berusaha untuk belajar daripadanya.

"Bagi saya, dia berada di tahap yang lain -- dia memahami permainan dengan cara yang berbeza dan dia selalu selangkah lebih maju daripada pemain lain." 


 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen